dimecres, 25 de març de 2015

EL "HIP-HOP" PARTICIPA DE CAUSES SOLIDÀRIES I PROMOU LA DENÚNCIA SOCIAL ACTIVA I CONSTRUCTIVA

Brainstorming contribueix a unir les persones amb la finalitat de lluitar per bones causes



Desirée Oñate Ortega | 25/03/15

            En la línia del que exposava a la darrera crònica sobre l’associació Brainstorming de Girona, el projecte que va dur a terme l’any 2013 L’amor no és l’hòstia és una mostra fidel dels valors que persegueix l’associació, sempre relacionats amb el compromís i la justícia social. El projecte va voler fer partíci
p el màxim de gironins i gironines en la lluita contra la violència de gènere i, de fet, contra tot tipus de violència. Tenint present que l’associació guarda íntima relació amb el món del hip-hop, la reivindicació que es va fer va ser artística. Brainstorming va convocar tots els MCs de la província de Girona per explicar-los en què consistiria el projecte i convidar-los a participar-hi. La proposta va ser compondre una lletra que parlés sobre el tema i fer-ne un videoclip. Van rebre lletres de més de 50 MCs, però hi havia una cabuda limitada; tot i això un jurat va analitzar cadascuna de les composicions i de les melodies, i en van triar les més adequades. En total van participar 30 MC’s, cosa que va demostrar la capacitat d’expressió unitària d’un grup de persones –sobretot joves- preocupats per la mateixa causa, que no és poca cosa; aquesta idea cal remarcar-la, perquè pot servir per qüestionar la concepció generalitzada que es sol tenir d’una persona “jove”: inconscient i esbojarrada, que no té capacitat de reflexió ni d’actuar encertadament per si sol. I això no és tot. Per fer el videoclip van poder reunir 60 dones voluntàries, totes de  diferents ètnies, cultures i edats, que van fer possible transformar en imatges el missatge de la cançó.
Això demostra la voluntat de l’associació de reactivar el sentiment comunitari i l’expressió conjunta, que sempre té molta més força quan es tracta de fer denúncia social. A més a més, aquesta denúncia es desmarca de les campanyes institucionals a què estem acostumats, la qual cosa possiblement faci que ens copsi més i se’ns quedi retingut de forma més fixe a la memòria.
Com a bon projecte solidari, l’associació Brainstorming va pensar, organitzar i celebrar diverses activitats benèfiques per recollir fons, que després van ser donats a dues associacions contra la violència de gènere: diversos concerts benèfics, merchandising solidari, i  crowdfunding a través del web de mecenatge Verkami.
Al mes de Juny de 2013, es van fer en total 7 concerts benèfics a diferents zones gironines: Baix Empordà, Sant Feliu de Guíxols, la Bisbal, Olot, Breda i Salt.
Simultàniament es van posar a vendre CDs i camisetes amb el logotip de L’amor no és l’hòstia, amb preus assequibles de 5 euros cada producte. El projecte Verkami va ser engegat per l’Urban, un dels màxims representants de Brainstorming, i el resultat va ser més que òptim: del recapte de 1.000 euros que es van proposar, en van aconseguir 1.030 un cop finalitzat el termini de mecenatge establert per la mateixa associació; va tenir molt èxit i hi van contribuir molts mecenes. D’aquesta manera van finançar el CD i la samarreta, i van poder aportar recursos a les dues associacions gironines amb les quals col·labora.
            Amb tot, cada cop es fa més evident la preocupació social dels joves i l’empenta que tenen a l’hora de fer-se seva la realitat, millorant-la i denunciant allò amb què no estan d’acord o troben injust. I encara es continua pensant que la cultura undergroung és  barroera i buida de sentit? 



Videoclip de la cançó L'amor no és l'hòstia:
 



Més informació:



http://www.verkami.com/projects/5941-l-amor-no-es-l-hostia 

http://www.brainstorming.cat/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada