dilluns, 2 de març del 2015

Núvol, un mitjà alternatiu



Núvol, un mitjà alternatiu

L’oportunitat per a què el periodisme enamori

Avui dia, ens trobem en un entorn on guanyen els interessos polítics i econòmics per sobre d’allò que realment passa i hauria d’importar. L’exponent més clar d’aquesta davallada del contingut en nom del benefici privat és Google, que prioritza les pàgines web que li fan publicitat. És per això que són més necessaris que mai mitjans que apostin per explicar allò que queda amagat. D’aquesta manera sorgeix una alternativa com Núvol, un portal digital fundat l’any 2012 per Bernat Puigtobella.
Entès com una plataforma que vol tractar el món des d’un punt de vista cultural, Núvol es basa en la col·laboració dels seus autors i lectors per a fer-se ressò a la xarxa. El seu principal objectiu és donar veu a aquells col·lectius o esdeveniments que no la tenen als mitjans generalistes, condicionats per la publicitat i les subvencions.
En l’àmbit més comarcal, Puigtobella va parlar-nos de L’Autonomista, que vol ser la caixa de ressonància de la Girona cultural. Neix amb la intenció de mostrar que no hi ha notícia petita si es tracta amb rigor i professionalitat.
El motor de Núvol és la conversa. Fuig de les veritats absolutes dels grans mitjans per incitar-nos a dubtar, a pensar i a participar en un debat espontani a la xarxa. Gràcies a fomentar la interacció esperen convertir-se en l’altaveu d’una comunitat que s’autoconsumeix.
Puigtobella també va destacar la importància de fer un projecte visible a la xarxa. Això, però, no ha de suposar caure en el sensacionalisme barat per aconseguir visitants. S’ha d’aconseguir un equilibri entre reconeixement i qualitat informativa. El millor premi és que et busquin pel contingut del missatge i no com una font viral.
En l’horitzó comunicatiu actual no només Núvol s’ha decantat per aquesta nova forma de periodisme. Altres mitjans digitals com La Marea, Cafè amb llet, La Directa...són també alternatives que pretenen crear un model que faci desaparèixer la publicitat de la premsa confiant en uns subscriptors que paguin per a ésser ben informats. Cal obrir els mitjans al públic com fa Núvol per establir aquest vincle de confiança amb els receptors. Com va dir una de les col·laboradores que acompanyava el ponent: “Núvol és l’oportunitat per a què el periodisme no mori.

Carolina Fontboté, Laura Cortada, Laia Vàzquez, Clàudia Hurtado, Tània Serra, Maite Escribano, Lluís Bosch, Maria José Aldana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada