diumenge, 24 d’abril del 2016

Comunicar en l'administració pública a #Pensarcom

COMUNICAR EN L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
No és gestionar realitats sinó que és gestionar percepcions

De la mateixa manera que no podem controlar el temps, el vent o els sentiments, hi ha mil situacions que no són previsibles i que no podem controlar, per exemple, com a comunicadors, no podem controlar la manera que actua el nostre cap davant el públic. D'això ens va parlar Oriol Cases al cicle de conferències Pensar la Comunicació de la Universitat de Girona. Cases és cap de premsa i comunicació de l’Ajuntament de Girona. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la UB i Màster en Direcció de Comunicació per l’IDEC.
Oriol Cases. Imatge extreta d'onlynews.es

No tot es pot controlar i ho hem de saber i acceptar-ho. Però les conseqüències depenen de nosaltres, de la nostra capacitat de resposta ràpida i saber actuar. El món no s'acaba amb el titular, ens diu Cases amb un somriure.

Hem de saber que comunicar dins de l'administració pública d'un poble o ciutat no és gestionar realitats sinó que és gestionar percepcions. La comunicació no és un "hem de quedar bé", tot té un propòsit. Comunicar en l'administració pública és pensar i donar solucions; diagnosticar i identificar; potenciar i difondre l'activitat de l'organització; influir i posicionar els teus missatges a mitjans de comunicació per arribar a l'opinió pública i als stakeholders (públics d'interès).

A l'administració pública s'ha d'informar i convèncer sobre l'acció al govern del moment. S'han de pensar plataformes, la forma i part del fons del missatge i en quin és el millor moment per comunicar-lo. Però sobretot, ens avisa Cases, no s'ha de comunicar mai allò que no fas. Cert.

El fet d'informar, es vulgui o no, s'acaba creant una "marca" però crear una marca no és crear un logotip; crear una marca és associar uns valors. Una marca necessita uns valors i aquests s'han de treballar. Una marca no es fa en dos dies, és una evolució. La marca és la nostra visió. La marca és l'inici i el final, és la missió.

En l'oficina de comunicació de l'Ajuntament de Girona, els quatre estaments generadors de comunicació són els regidors, els grups municipals, l'ajuntament i l'alcaldessa. En l'àmbit intern, entre ells es comuniquen els fets, miren les peticions, les reunions, fan una planificació setmanal i un calendari anual dels principals esdeveniments.


Al final de la seva conferència, Cases ens convida a interessar-nos per la comunicació en l'administració pública. Afirma que és molt interessant i és important de conèixer.






Núria Fosas Forns. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada