COMUNICAR EN L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
No és gestionar realitats sinó que és gestionar percepcions
De
la mateixa manera que no podem controlar el temps, el vent o els sentiments, hi
ha mil situacions que no són previsibles i que no podem controlar, per exemple,
com a comunicadors, no podem controlar la manera que actua el nostre cap davant
el públic. D'això ens va parlar Oriol Cases al cicle de conferències Pensar la Comunicació de la Universitat de Girona. Cases és cap de premsa i comunicació de l’Ajuntament de Girona. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la UB i Màster en Direcció de Comunicació per l’IDEC.
Oriol Cases. Imatge extreta d'onlynews.es |
No
tot es pot controlar i ho hem de saber i acceptar-ho. Però les conseqüències
depenen de nosaltres, de la nostra capacitat de resposta ràpida i saber actuar.
El món no s'acaba amb el titular, ens
diu Cases amb un somriure.
Hem
de saber que comunicar dins de l'administració pública d'un poble o ciutat no
és gestionar realitats sinó que és gestionar percepcions. La comunicació no és
un "hem de quedar bé", tot té un propòsit. Comunicar en
l'administració pública és pensar i donar solucions; diagnosticar i
identificar; potenciar i difondre l'activitat de l'organització; influir i
posicionar els teus missatges a mitjans de comunicació per arribar a l'opinió
pública i als stakeholders (públics
d'interès).
A
l'administració pública s'ha d'informar i convèncer sobre l'acció al govern del
moment. S'han de pensar plataformes, la forma i part del fons del missatge i en
quin és el millor moment per comunicar-lo. Però sobretot, ens avisa Cases, no
s'ha de comunicar mai allò que no fas. Cert.
El
fet d'informar, es vulgui o no, s'acaba creant una "marca" però crear
una marca no és crear un logotip; crear una marca és associar uns valors. Una
marca necessita uns valors i aquests s'han de treballar. Una marca no es fa en
dos dies, és una evolució. La marca és la nostra visió. La marca és l'inici i
el final, és la missió.
En
l'oficina de comunicació de l'Ajuntament de Girona, els quatre estaments generadors
de comunicació són els regidors, els grups municipals, l'ajuntament i
l'alcaldessa. En l'àmbit intern, entre ells es comuniquen els fets, miren les
peticions, les reunions, fan una planificació setmanal i un calendari anual
dels principals esdeveniments.
Al
final de la seva conferència, Cases ens convida a interessar-nos per la
comunicació en l'administració pública. Afirma que és molt interessant i és
important de conèixer.
Núria Fosas Forns.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada