dimarts, 19 d’abril del 2016

L'estructura humana en l'esport per Jordi Casanova

Sincerament aquest tema era el que menys m'interessava de tots els que les conferències impartien. Però no hi havia més remei que anar-hi. No sabia de que parlarien. Així que, un cop vaig arribar a la facultat de ciències i vaig signar per a que em sumessin els maleïts punts pels crèdits de lliure elecció em vaig asseure per escoltar a un home que era clavat a Woody Harrelson. Per a qui no sàpiga qui és aquest personatge: és l'actor que protagonitza Cheers o True Detective. Deixant a banda el meu fanatisme televisiu.
En Jordi Casanova, que és llicenciat en fisioteràpia i exergeix d'osteòpata, ens va exposar els riscos de fer esport. Uns riscos amagats per aquesta societat tardocapitalista. Primerament ens va introduir la evolució de l'ésser humà. Explicant que estar assegut durant més de 10 hores davant de l'ordinador és perjudicial. Però, més perjudicial és anar a córrer instantàniament després d'haver estat tant de temps assegut. A més a més, en Jordi Casanova va afegir que només córrer per sentir-se bé no és del tot bo. Quina contradicció! Doncs, és del tot cert. Segons en Jordi Casanova, i segons tots els atletes professionals durant la etapa d'entrenament, un atleta no només ha de fer esforç físic. Sinó que, a més a més, ha de dedicar a fer estiraments i tècnica de cursa (ja sigui fent skiping o d'altres exercicis) per tal de tenir una bona postura estructural o, si més no, millorar la que tenim. 
Un cop acabada la seva conferència, el triatleta del Club Natació Banyoles va obrir el torn de preguntes. Una de les preguntes volia ser resposta per tal d'exposar al públic la mal estructura humana que tenen els joves d'avui en dia. En Jordi Casanova va exposar la ideia que a l'estat espanyol els nens i nenes fan esforç físic i se centren en un únic esport des de molt petits fent que la seva estructura humana sigui molt desequilibrada. La solució que va dir en Jordi Casanova era que havíem d'agafar l'exemple de França que és que no deixa fer un esport concret als nens i nenes fins els 12 anys. Així poden tocar tots els esports possibles per tal de desenvolupar una musculatura molt equilibrada.

Bruno Martin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada