dissabte, 23 d’abril de 2016

Temporada Alta a #Pensarcom

TEMPORADA ALTA

Un festival ben petit que va créixer poc a poc

De mica en mica s'omple la pica, cert? D'una cosa ben petita en pot sorgir en un fet enorme. Només necessitem energia, treballar de valent i no abandonar mai i, tard o d'hora arribarà l'èxit. Hem de recordar aquests tres valors sempre: sigui per assolir l'èxit personal o professional. Roma no es va construir en un dia. Tot necessita el seu temps. I el festival gironí de Temporada Alta no va assolir l'èxit així com així.


A través del cicle de conferències Pensar la Comunicació, organitzada per la universitat de Girona, Salvador Sunyer, director del festival Temporada Alta, va explicar-nos la importància del treball, esforç i organització que requereix gestionar un festival.

Temporada Alta és un festival que se celebra any rere any a les ciutats de Girona i Salt on el seu principal objectiu és acostar les arts escèniques als ciutadans, ja que un festival és una manera d'acostar el món dels ciutadans amb el món dels artistes.

La idea del festival va néixer a Bitò Produccions l'any 1992. Aquell any, el pressupost per aquest acte era de 6.000 €: es van fer 4 espectacles que els van veure 300 persones. Aquest últim any 2015, el pressupost del festival era de 3.000.000 €: s'han fet 105 espectacles que han vist 78.000 espectadors. Èxit rotund. Va néixer com una cosa ben petita que ha anat creixent a poc a poc. Avui en dia és el festival de teatre més important d'Espanya i un dels cinc més importants d'Europa. Actualment s'estan fent edicions més petites a sud Amèrica: a Lima, Montevideo i Buenos Aires.

Fotografia de Jordi Ribot
El secret és pensar en què volem organitzar i perquè realment serveix. En aquest moment, els eixos de la programació del festival són: la porta d'entrada de Catalunya i d'Espanya del Teatre Internacional on és el lloc del contacte entre el teatre lliure americà i l'europeu (fa de pont entre Amèrica i Europa per la creació escènica), l'autoria catalana, la creació contemporània i la internacionalització. A sud Amèrica el pressupost és petit i però es celebra el festival per a dues raons: per ajudar que les coses de la terra surtin a fora i per crear una marca internacional.

El més important és programar els actes pensant en el públic. En el cas de Temporada Alta, s'ha de pensar a programar actes per a tots els públics. La feina és captar espectadors i que vinguin a veure l'espectacle però la part més important és en ajudar a formar als ciutadans. L'aspiració de Temporada Alta és que tothom vingui i li agradi i quan es diu tothom es refereix a tothom: des de nens fins a gent gran. Tothom. Fer un programa que a tothom li agradi i li interessi. La cultura no té límit: com més t'agrada més en consumiries. La comunicació amb els espectadors ha de ser directe: han de dir el que ells volen, el que desitgen veure.

Encara que aquest festival només duri unes setmanes, s'ha d'aconseguir que la gent que li agrada el teatre sàpiga que durant l'any això existeix i que poden seguint anant al teatre.
Temporada Alta és un festival de gran èxit però tal com va dir Salvador Sunyer: No hi ha model d'èxit. S'ha de treballar fort i de valent per obtenir l'èxit; tenir moltes ganes i sobretot, que el projecte t'agradi i et motivi.



Núria Fosas Forns. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada