Des
del dia 15 de gener, fins a 306 cinemes d'arreu d'Espanya són
partícips d'una campanya anomenada Miércoles al cine.
Cada cinema adjudica un preu reduït a l'entrada, que oscil·la entre
3'90€ i 5€. També cal dir que aquestes entrades en promoció no
engloben tots els tipus de pel·lícules que s'exhibeixen a les
sales; en alguns cinemes el 3D no està inclòs i s'ha de pagar
l'abonament. Aquesta iniciativa durarà fins el
dia 15 d'abril, però es preveu que es repeteixi cada any una
campanya semblant.
Com
és costum, el més de gener i febrer són dos dels mesos més
productius de les sales de cinema, ja que s'hi projecten la majoria
dels films amb nominacions als Gaudí,
als Goya
i als Oscar.
Aquest any, pel·lícules com 12
years a slave,
The
wolf of Wall Street
i Amercan
Hustle
han estat de les més taquilleres arreu del món durant el seu
període d'estrena. Tot i això, segons informació facilitada pels
Cinemes
Ocine
de Girona, només en les dues últimes s'ha notat un increment
notable dels espectadors els dimecres, que han augmentat entre un 60%
i un 70%. Ni amb 12
years a slave
o Frozen,
una de les pel·lícules d'animació que més temps s'ha mantingut a
la cartellera aquest hivern, s'ha notat la promoció. Aquest fet,
però, també es pot deure a que van ser estrenades abans de l'inici
de la campanya i la majoria dels espectadors les van a veure durant
les dues primeres setmanes. A més, en el cas de Frozen,
en ser una pel·lícula infantil és difícil que un dia entre
setmana resulti rendible.
Malgrat
aquests resultats irregulars, cada dimecres les sales i els cinemes
s'omplen com un dissabte o com si es tractés de l'estrena d'una
seqüela d'una famosa saga. Sigui com sigui, i malgrat les
dificultats que ha interposat el govern per la difusió i l'accés a
la cultura, el cinema està lluitant per sobreviure.
Ara ja sabeu què
fer els dimecres!
Irene Coll Rabell
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada