dimecres, 15 de juny del 2016

Atenció: Un planetàri!


No sé si recordeu la meva crònica sobre els embussos a la Ronda de Dalt de Barcelona. Sí, aquella que acaba recomanant visitar el CosmoCaixa. El cas és que en escriure-la vaig necessitar fer una cerca ràpida d’informació i, òbviament, vaig acabar de quatre potes a la web oficial de l’edifici. Doncs vet aquí quan, sorpresa! Resulta que hi ha una part fonamental del museu que no vaig arribar a descobrir: Un planetari

Extreta de premsa.lacaixa.es
  .


La idea de descobrir tot aquell món que envolta el nostre va fascinar-me. Així que avui, dos dies després, decideixo buscar més informació sobre aquest racó amagat que vaig passar per alt. Galàxies llunyanes, planetes circumbinàris, Júpiters calents i superterres entre moltes altres curiositats m’esperen en una projecció en 3D. I no només això! Si no que, a més, m’explicaran com s’ho fan els astrònoms per detectar aquestes noves estrelles i curiositats de l’infinit univers que ens envolta. Tot això en “una de les instal·lacions més avançades del seu gènere, no tan sols en l'àmbit espanyol, sinó també a escala internacional, i adaptat per a persones amb dificultats visuals i auditives” tal com explica La Caixa al seu canal de YouTube.

Com podeu observar, m’he amarat d’informació sobre l’exposició, titulada “Que hi ha algú?”, i és que estic ben emocionada amb la meva troballa. Per tant, ràpidament decideixo que he d’anar-hi tan aviat com sigui possible i, sobretot, explicar-vos l’experiència. L’exposició es reprodueix a les 16:00h de qualsevol dissabte o diumenge, així que em queden 45 minuts perquè comenci. L’entrada són 4€ encara que siguis client de La Caixa, un preu molt assequible tenint en compte la mena d’infraestructures de les quals gaudiré. La compro per internet per evitar cues innecessàries i ja ho tinc tot enllestit.

Ja estic preparada per agafar el cotxe i sortir a gaudir de l’embús fins al museu quan, de sobte, la mateixa web m’envia una recomanació. El planetari té més d’una exposició! Però ja no em queda temps, he de marxar de seguida o arribaré tard. Només em dóna temps de donar una ullada als títols: “El somni de volar” i “Descobreix l’univers més llunyà”.

Arribo a les 16h en punt. El gairebé tots els seients són plens, sort que he comprat l’entrada anticipada. Tanquen les llums. Tranquils, demà us explico l’experiència!

Clàudia Mir

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada