dilluns, 10 de març del 2014

ENTREVISTA A ANNA AGUILÓ


       EL PASSAT DIA 3 DE MARÇ VAM REBRE LA VISITA DE LA DIRECTORA DE LA FUNDACIÓ JOSEP PLA I ENS VA PARLAR SOBRE UNA SÈRIE DE QÜESTIONS QUE PODEM VEURE A CONTINUACIÓ.

 

   - El dia 3 de març, a classe, ens vas parlar del  projecte cultural de la Fundació Josep Pla, surt des de l'any 1973, encara dins la dictadura franquista, però no és fins dues dècades després quan s’aconsegueix finançament. M'agradaria saber si recordes quins van ser els primers passos a donar i, sobretot, com tot va girar entorn a la qüestió sobre què es podia oferir.
- Conec la història dels inicis perquè me l’han explicada i per la premsa de l’època, però la meva col·laboració comença la primavera de l’any 1992. Els estatuts i per tant els objectius de l’entitat ja estaven redactats i aprovats. El que calia pensar i dur a terme era com dúiem a terme la feina, quina formalització tenia cada activitat.
   - Un cop decidit el què es pot oferir i l'objectiu fonamental de promoure la lectura de les obres de Josep Pla a tots els públics és important saber de quins departaments disposa la Fundació Josep Pla i com s'han organitzat per a sostenir i dur a terme les seves respectives tasques.
- Les àrees de treball són: Direcció (elaboració i coordinació de projectes), Administració, Servei Educatiu i Comunicació.
   - I tot això es posa en marxa any rere any amb un pressupost de 185.300,00 € a l'any 2014. Sempre heu comptat amb aquesta quantitat? Ha pujat o ha abaixat, els darrers anys? I quina entitat o canvi ha afectat més directament al vostre pressupost? (ens explicaves el cas del Consell Comarcal del Baix Empordà, no sé si deu ser aquest el cas).
- El pressupost ha oscil·lat al voltant dels 200.000,- € .Les aportacions de la Generalitat i el Consell Comarcal han baixat i la de “la Caixa” ha variat molt segons els anys.
   - També has esmentat els projectes-col·laboració: m'agradaria aprofundir en aquest tema, el procediment i com s'encaren. Aquest any teniu quelcom pensat o preparat?

- Hi ha moltíssimes fórmules de col·laboració, segons el projecte i la o les entitats amb qui es duguin a terme. Aquest any coproduírem l’exposició temporal amb la Casa de Cultura de Girona. És una exposició de fotografia literària titulada “Notes sobre París. Joan Pujol-Creus – Josep Pla”
 
   - Sobre les vostres relacions amb Google per a un projecte de geolocalització literària a Google Maps. Simplement per curiositat, heu rebut alguna proposat per a digitalitzar totes i cadascunes de les obres de Pla en el seu intent per monopolitzar la literatura digital amb el seu projecte Google Books.
- No. Els drets sobre l’obra de Josep Pla els té la família. Nosaltres només l’assessorem.
   - Tot això és possible amb la feina d'unes persones del teu equip de gestió com la Mireia Xarau i Abellán, i la Patrícia Molinas i Sais. Un equip de gestió cultural. Has parlat de la figura del Gestor Cultural, quin perfil, segons el teu parer, ha de tenir una persona dedicada a la gestió de la cultura?
- Un gestor cultural ha de ser un consumidor compulsiu de cultura. En primer lloc ha de conèixer el fet cultural que ha de gestionar i treballar de manera ordenada, sistemàtica i rigorosa sempre. Ha de dominar les eines de comunicació: la llengua i les TIC.
   - En torn a la figura de l'escriptor, aprofitarem la teva presència per a resoldre’ns alguns dubtes sobre Josep Pla. El fet de ser la directora de la seva Fundació et veus amb l'obligació moral de defensar-lo a ultrança o, per altra banda és un tema llunyà a les competències del teu càrrec?
- Des de la Fundació Josep Pla treballem per a la conservació i difusió del patrimoni literari de l’escriptor. Ens ocupem dels valors de la seva literatura com a fet cultural produït en una època determinada. Expliquem la història i valorem la literatura. La ideologia i els valors morals no són el nostre àmbit de treball.



CRISTIAN LÓPEZ ROMERO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada