divendres, 10 d’abril de 2015

PENSAR LA COMUNICACIÓ

Durant els mesos de febrer i març, la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona ha ofert un cicle de conferències englobades sota el títol Pensar la Comunicació. Les xerrades, obertes a tots els públics, han estat d’especial utilitat pels estudiats de Comunicació Cultural de la mateixa Facultat. Al llarg d’aquests dos mesos, cada dimarts i cada dijous han visitat les nostres aules personalitats de renom especialitzades en àmbits comunicatius. Des de publicistes, passant per directors de televisió i locutors de ràdio, fins a organitzadors d’esdeveniments culturals, escriptors i, fins i tot, una actriu; les conferències han comptat amb professionals de diverses branques informatives que han anat completant l’arbre de la comunicació.

Tot i que en cada xerrades s’exposaven uns fets i característiques particulars, totes convergien en una mateixa qüestió. El món de la comunicació està patint transformacions derivades dels avenços tecnològics referents a les xarxes 2.0. El paradigma comunicatiu tal i com el coneixem està mutant i aquests canvis no es poden frenar. Davant aquesta situació cada vegada més accelerada, els comunicadors poden adoptar dos postures: o bé nadar a contracorrent intentant mantenir viva la comunicació tradicional, o bé fer ús d’aquestes noves eines comunicatives per intentar treure’n profit. Ara bé, la utilització d’aquests nous mètodes ha de portar-se a terme correctament, evitant que perjudiquin la fiabilitat i la veracitat d’allò que es comunica. Internet porta una motxilla plena de contres, entre els quals carrega la immediatesa i la poca contrastació de la informació. Avui en dia, tots podem informar sobre qualsevol cosa i des de qualsevol punt. Però si volem dedicar-nos-hi professionalment, hem de distingir-nos de la resta i posar dics de contenció a aquests mals usos informatius per evitar que la banalitat hi tingui un lloc. A les nostres mans es troba transformar aquests contres en pros.

En total han estat 12 xerrades, totes i cada una de gran servei. Però pel que fa als estudiants de Comunicació Cultural, han estat especialment útils aquelles relacionades amb la gestió i la comunicació de la cultura per tal de promoure-la. Properament, publicaré les cròniques per tal de fer-me ressò dels consells, experiències, reflexions i anècdotes que ens han permès complir l’objectiu de les visites: pensar més profundament la comunicació.



Carla Torruella Felip




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada